zaterdag 4 mei 2019

Groen boekje gemaakt!

Voor mijn verjaardag heb ik van de jongens en meiden een workshop gekregen die door Willy Duit werd gegeven bij Creatief Coaching in Zwolle en vandaag was de dag!

Vanochtend erg vroeg er uit, maar voor het goede doel, ik heb er zin in!

Een superleuk boekje gemaakt met een mooie binding. In een heerlijk relaxte omgeving aan de rand van Zwolle. Meestal ben ik erg gespannen met dit soort dingen (ik klieder toch vaak liever op mijn eigen plekje) maar dit ging heel gemoedelijk. Ook al was de groep best groot (15 vrouwen en 1 man) je kreeg genoeg persoonlijke aandacht, het was goed te doen, alhoewel we wel wat langer bezig waren dan gepland, maar dat vond ik niet zo erg πŸ˜‰

lekker bezig, gelukkig had ik m'n bril mee...

Hier kun je de binding mooi zien, eerst 2 stukjes oud laken gekleurd met distress inkt en op de bladzijden geplakt met een tapeje, daarna de binding gemaakt.

 

De kaft is gemaakt van 4 a4 bladzijdes uit een boek, deze 3x dubbel vouwen, dicht plakken. Twee op elkaar zijn de achterkant, bij de 3e knip je een rondje en daar plak je de 4e op vast.
De buitenkanten beplakken met theezakjes, paste, distress inkt, distress oxide. Wat spetters erop en nog wat bewerken met stempels en watervaste inkt. Het blad is van een hedera, deze besmeer je eerst met paste en daarna kleur je hem met een soort van Brusho, geeft een superleuk effect. De tekst is uit een Happinez geknipt en opgeplakt.
Deze foto is halverwege gemaakt, oh ja...de postzegels bijna vergeten, die hebben we er ook nog opgeplakt, even met wat donker bruine distress inkt, wat vintage gemaakt. Het is vooral ook leuk om wat wit te laten heb ik gemerkt, dat zou ik een volgende keer wat meer eruit laten springen.

 
Dit zijn alle boekjes die zijn gemaakt.

 
 
Mijn boekje ligt hier op de voorgrond.
 
 
en ja... als je dan zo druk bezig bent geweest, dan moet je even bij de Mac langs, wel redelijk gezond uitgekozen!
 
Nog even in Leeuwarden bij de kringloop langsgegaan en 3 boekjes gescoord, 1 oud kinderboekje, 1 met versjes en een atlas gekocht voor € 1,75 altijd leuk om weer te gebruiken.
 
Dit was zeker voor herhaling vatbaar, dus jongens als jullie dit lezen...voor volgend jaar...mijn verjaardag ?!
 
bedankt weer voor het kijken,
Wiebine


3 opmerkingen:

Ria zei

Het ziet er ook prachtig uit Wiebine, dus ik snap zeker dat het voor herhaling vatbaar is.
xxx Ria

Gerrittina zei

Mooi geworden Wiebine!!

Kitty zei

Erg mooi Wiebine! Het valt me op dat je het hederablad opwaarts hebt geplakt. Voor mijn gevoel is dat heel positief. “Hangende” bladeren hebben vaak meer iets treurigs vind ik.