zondag 8 januari 2017

Create 2017



Regina Crooswijk heeft samen met 2 andere meiden een idee gelanceerd dat mij wel aanspreekt. Zij gaan de 1e en 3e vrijdag van de maand een opdracht geven en die opdracht mag je verwerken op je eigen manier. Mensen die eraan meedoen, hebben dus allerlei verschillende creatieve hobby's van kleien, breien, haken, scrappen, van alles wat.
Dit is de facebookgroep https://www.facebook.com/groups/pienutscreate/?fref=nf

Ik wil de opdrachten gaan verwerken op correspondentiekaarten. Ik heb niet zo heel veel tijd en wil ook nog andere creatieve dingen doen, dus dat leek mij wel mooi handzaam. De kaarten wil ik met een grote ring aan elkaar vast maken (gebruik ik die ring ook nog eens)

We kregen allereerst een bonus les, voor het geval je niet kon wachten tot de echte 1e les. In de bonus les kreeg je een leuk patroon van een vos. Hier heb ik deze kaart van gemaakt.

Ik heb op de achtergrond eerst met groene gelatos gekrast en dit een beetje nat gemaakt, daarna wat brusho op gegooid waardoor je een mooie achtergrond krijgt met verschillende groene kleuren. De rondjes stempel heb ik met groene embossing poeder erop gezet. De vos uitgeknipt en deze gekleurd met 2 tinten bruine brusho. Het wit van de vos heb ik uiteindelijk beplakt met wit papier. Ik kreeg maar niet een mooie witte kleur. Heb de witte Sharpie gebruikt en witte uni posca pen, maar niets bleek mooi wit te worden, dus dan zo maar gedaan. De letters gestanst en met witte pen wat stipjes erop gezet. Langs de rand ook wat groene embossingpoeder gedaan. Dit is de voorkant.

De 1e opdracht was; Start
Hier heb ik allereerst gesso op de kaart gesmeerd, goed laten drogen en daarna 2 kleuren acrylverf erop gedaan. Een template erop en daarna met een billendoekje de verf er wat afgehaald. Daarna met zwarte inkt wat sterrenstempels erop gedaan en de letters GO heb ik met een template en zwarte distress inkt erop gezet. Met een witte posca pen een witte lijn op de letters getekend en '2017' erop gestempeld. Als laatste nog wat witte acrylverf vermengd met wat water, hier een kwast in gedoopt en toen wat spetters gemaakt.

Zin om mee te doen? je bent van harte uitgenodigd!
 
Ik hoop dat ik zoveel mogelijk opdrachten kan maken het komend jaar!
 
groetjes,
Wiebine
 

Geen opmerkingen: